Fortsätt till huvudinnehåll

Armbesvär.

Hemma igen. Denna gång tidigare än beräknat pga höger arm som "krånglar". Hade ju ont i den sist jag var hemma men tänkte inte så mycket på det. Trodde att det skulle "gå om".... Skaffade stödskena till den... Men näää, det har bara blivit värre. Företagsläkaren sa att jag skulle vila den. Att jag skulle försöka jobba med vänster hand istället........ !!? Hur f-n öppnar man en burk, mascara eller liknande med bara en hand....?? Så igår, efter en flera timmars skolning med mycket skrivande var värken olidlig. Och då bestämde jag mej, enought is enought, nu ska handen vila!!
Ska försöka få tid till nån doktor på sjukhuset på måndag. Måste få handleden i skick så att det inte blir kroniskt. Så nu ska jag VILA riktigt på riktigt. Och äta Voltaren........
(allt på bilderna ovan är gjort av marsipan, av nån duktig konditor någonstans)


Tina

Kommentarer

tilda sa…
Aj vad det är eländigt när kroppen börjar protestera! Jag håller fullt med dig att din arm behöver vila. Men det är ju inte så enkelt alltid att låta bli att göra någonting. Min syster har också haft liknande problem. Hon var ganska länge sjukledig innan det gav med sig.Hoppas din arm snart blir bättre!!!
Fru Venus sa…
Det där låter som om du skulle behöva mer än bara en veckas vila! Satsa på doktor på måndag! Trevlig lillajul!
Mor Grön sa…
Men usch och fy! Hoppas det ordnar sig.
Blir ju svårt för dig att ha handen stilla som har så mycket kreativt för dig. Du får träna upp dig till vänsterhänt!
Tina sa…
Ja ni flickor... Det är svårt att köra "vänster"! Musen far dit den vill och omelettsmeten vill gärna "skvalpa" ur skålen... ;o)) Men jag tränar, och hoppas på att vänsterhand håller. Och jag har hört att det tar ett tag innan inflamationen läks.... Mest sörjer jag stickningen :o(
ÄNGLASTINA sa…
Hejsan. Kul att du vill vara med i min utlottning.Nu fick jag ju tillfälle att titta in hos dig. Tråkigt med din hand, hoppas du får hjälp med den så du kan sticka igen. Har själv fibromyalgi och blir så frustrerad när jag inte kan pyssla. Ha en fortsatt skön helg.

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina