Fortsätt till huvudinnehåll

En sån vacker dag..

Vi hade minus 5 grader imorse när jag steg upp. Solen glittrade i frosten och allt såg bara så vackert ut. Försökte föreviga det, men det såg nog vackrare ut genom det mänskliga ögat, fick liksom inte med glittret.....
Småfåglarna var ivriga på att bekanta sej med den nya mataren. (inköpt på ICA för 79:- sek) Domherren som hänger där ser lite tom ut så jag köpte en hink med talgbollar när jag var in till stan. (du ser Mia, den hänger med i vinter igen *ler*)
Hade tid hos frissan idag för jag behövde lite (läs mycket) färg i "roten". Den naturliga, gråa, färgen höll på att ta över helt ;o) Men nu är den ett minne blott, *pustar ut*, är återigen naturligt mörkbrun med lite röda toppar.


Har även varit på födelsedagskaffe idag. Yngsta syskonbarnet fyllde 12 och ville att jag skulle titta in när jag ändå var hemma på ledigt. Och det gjorde jag så gärna för tids nog far hon ut i världen som dom andra och sen ser/hör man av dom mera sällan..... ;o) eller skulle det ha varit :o((

Hade present med mej förståss. Fattas bara annat. Och nyttosaker gillar jag så det blev ett par varma tofflor från Esprit, en plånbok från Paul Frank och en nyckelring. Tror nästan att hon gillade grejerna...
Här är födelsedagsbarnet med sin älskade Shiva. Försökte fråga om jag skulle få låna hunden nångång men det var som om hon inte hörde frågan......
Hade även med sockor åt mor och bror. Dom är stickade i 7-bröders färdigrandade garn.
Tycker om när det är färdiga ränder för fästa trådar är urk....

Tjingeling!
Tina

Kommentarer

Kamomilla sa…
:) Härliga sockor, du är duktig! Märkte när mamma sålde sockor via min blogg att det inte alls är en självklar kunskap mer...många som berättade att de inte kan sticka!!
tilda sa…
Novitas färdigt randade garn är så roliga att sticka med. Snygga sockor du har gjort.Dom rödrandade är väl av nya färgen Domherre.
Tina sa…
Tilda: ups... Det kan mycket väl vara Domherre, *ler* tittar ju aldrig efter vad garnet heter utan plockar bara med mej det som ser bra ut. Köper garnet i en K-butik här på ön, och deras utbud är inte det största men priset är okej.
Elle sa…
Nu blev jag påmind om att köpa fågelfrön!! Har glömt det...

Tack för din kommentar!
Ska nog lägga till dig i min lista, så att jag inte missa dina inlägg!

Ett par varma sockor skulle jag behöva, fast jag kan inte sticka :( Det är väl en av de grejor jag vill klara av innan jag dör...att sticka ett par sockor...!!

Nu ska jag äntligen ta min skogspromenad och sen hämta barnen i skolan på hemvägen! (alltså inte i skogen...skolan ligger i grannbyn)
Ha en finfin dag!
Kram Elle

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina