Fortsätt till huvudinnehåll

En så vacker dag.

Idag har det varit en alldeles underbart vacker dag. I alla fall på min sida av ön.... Ca sådär 10 minus, vindstilla med massor av sol så länge den nu orkade hålla sej uppe. Tog en sväng runt ägorna innan jag åkte till Lillesyrran för att hämta en pulka (yes, en pulka... berättar mer om den längre fram....)
Nu när marken är täckt med snö så ser man att jag har haft besök på tomten. Dom små rådjurshovarna lämnar sina spår. I fjol sket dom utanför sovrumsfönstret efter att dom grävt upp blomlandet och ätit det dom kom åt.... Nåja... hungern har ingen lag....
Tog även en sväng till stranden, en av dom många som vi har här runt omkring. Det var bara sååå vackert. Tänk vad lite snö kan göra.

Till och med midsommarstången såg ut att passa in där ;o)) Den såg så färgglad och fin ut mitt i det vita...
Pulkan ja... Den behöver jag för att dra veden med. Vedboden ligger en bra bit bort och för att inte överanstränga handen är det bra med en pulka. Så tack Jenkki för att din gamla moster får låna en av dina många ;o))

Tina

Kommentarer

Elle sa…
Visst är det fint när solen skiner i vinterlandskapet. Även här sken den en stund under förmiddagen.
Vi har dock inte lika mycket snö.

Även hos mig äter rådjuren i rabatterna. Jag säger: Tur för dem att de är så söta...

Ha en skön kväll!
Kram Elle
Vackra vinterbilder men så kallt det kan vara!
Ha en bra dag!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina