Fortsätt till huvudinnehåll

Vackra hem.

Så är man då hemma igen efter ett intensivt arbetspass. Så intensivt att det inte fanns tid till nåt besök på Myrorna. Inte nån annanstans heller. Det var arbete från tidiga morgon till sena kväll. Men det var intressant! Träffade många personer som jag aldrig skulle fått träffa om jag inte varit där just då. Folk från hela världen, Bulgarien , Polen, Iran, Australien, England, USA, Kazakstan, Ryssland, Irland mm. Dom var läkare (kardiologer) eller sjuksköterskor som besökte kongressen som var i Sthlm i förra veckan. Och en och annan journalist rymdes det med bland dom oxå..

Hade ju förståss så bråttom att jag inte hann med att läsa några bloggar under arbetstiden, men har tagit igen det idag. Och upptäckte att en diskussion om "vita hem" blommat upp, eller hur man nu ska uttrycka sej *skrattar* Men måste säga att jag håller med Tove i det hon säger den 3/9. Själv blir glad över tips och råd som jag får här på nätet. Sen är det ju upp till mej om jag vill följa dom.... Och anonyma är vi ju allihopa. Så gott som...

Brukar ju inte sätta in bilder på mitt hem, bara för att det är halvfärdigt. Men som en kontrast till allt det vita och vackra så får det bli några bilder idag... ;o)) Dörren till toaletten saknar list, och det bara för att jag inte har orkat sätta dit den.
Och sen så saknas trösklarna på två ställen. (Det tycks ju gå bra utan dom oxå....) Har bara inte kommit iväg till virkesaffären för att köpa några plankor att sätta dit. Tror att det kallas för lättja..
Låt mej få se flera bilder på ofärdiga arbeten i era hus... Det får mej att må något så när bra när jag inte är ensam om att ha det halvfärdigt.. ;o)))
Tina

Kommentarer

Anonym sa…
Skönt att höra att alla inte är i fixartagen typ jämt :-)
ha en fortsatt trevlig helg
kramar Malin

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina