Fortsätt till huvudinnehåll

En lång helg.

Så var den över för denna gång. Ålands Skördefest.... Det var nästan roligare i år än i fjol, trots att vi hade lite otur med vädret. Det regnade alla 3 dagarna, inte hela tiden men tillräckligt för att marken skulle bli som en "ler-välling". Vilket medförde problem med parkeringsplatserna. Man använder ju åkrarna till det... Om det är torrt. Men trots regnet var det gott om folk på farten. Och där vi var så lockade ju ölet och programmet så Syrran och jag hade fullt upp under fredag och lördag. Det var öppet från 11-22, men vi fick ju vara där i tid på morgonen för att ställa i ordning borden. Så någon sömn att tala om blev det inte i helgen... Men roligt var det!!



Sålde mina stickade grejer, och var mest förvånad över att alla "Knas-mössor" gick först. Trodde först att det berodde på ölen dom druckit, men när dom kom tillbaks nästa dag och hade kompisar med sej som oxå ville ha en sån så förstod jag att dom verkligen gillade skapelserna. Och när en dansk konstnärinna ville ha en blev jag nästan stolt... ;o)) Den här barnmössan försökte en dam i 60-års åldern dra på sej och var väldigt besviken när den inte passade...

På söndagen blev det avslutning på Lantmannaskolan med en "jätte marknad". Där kunde man köpa allt möjligt i matväg och hantverk. Och det fanns även program men jag måste erkänna att vi hade så brått i vårt tält att jag inte har nån aning om vad det var. Men den här killen höll på och sågade till en skulptur alldeles i närheten av oss så honom hann jag få med på bild. Tyvärr glömde jag bort att ta en foto på slutresultatet men det blev en häst... Om du är nyfiken på slutresultatet kan du gå in på Nya Åland och sen klicka på Bildspel.
Här står alla fisktält på rad. Dom har det ordnat så att alla livsmedelsgrupper står för sej.
Området är jätte stort. Där bland träden ser man oss. Tog bilderna tidigt på morgonen för sen blev det ingen tid över till sådan sysselsättning.. Gräsmattan är fortfarande grön och fin, men på eftermiddagen var det bara lera..
Man hade även gjort trevliga matserveringar i växthusen, vilket var en bra ide pga regnet....

Det tog på krafterna, men oj så roligt det var. Och så många gamla bekanta jag träffade under dom 3 dagarna!! Folk som jag inte sett på 5-15 år...... Så roligt så....

Nu siktar vi på Julmarknaden... Hoppas att jag är ledig då ;o)))

Tina

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina