Fortsätt till huvudinnehåll

Tropisk hetta.

Jag vet att man ska vara tacksam för det vackra och sköna här i livet... Men tyvärr lider jag av denna underbara värme. Jag har 31.1 grader i skuggan och har inte orkat ta reda på hur varmt det är i solen. Försöker ha korsdrag i huset, men svalkan som kommer från köket, som ligger på södra sidan, har en temperatur på 29.5... *pustar*

Eftersom jag inter orkar göra nåt vettigt (läs: jobba på huset..) så har jag surfat runt på nätet (medans jag druckit kopiösa mängder vatten och svettats ut det lika fort). Vilka vackra bilder folk lägger upp på sina bloggar. Och så vitt och vackert det är! Blir lite avundsjuk... Fast om jag ville så kunde jag ju oxå måla allt vitt. Men frågan är om jag vill ha allt vitt.? Hur vackert det än är hos andra så tror jag inte att jag skulle trivas med det. Vill nog ha färg!

Det här med bloggar är ett intressant fenomen. Själv började jag ju blogga för att släkt och vänner skulle få ett livstecken från mej eftersom jag kan vara dålig på att höra av mej... (Trillar en okänd in här så har dom nog inte så mycket utbyte av denna blogg). Nu är den en del av min vardag här hemma. Ett sätt att kommunicera men ändå vara tyst.... ;o)

Läser massor med bloggar för det är intressant och lärorikt. Så istället för att ge mej iväg till affären efter en vecko/månadstidning så tittar jag in på bloggar. En del är uppfinningsrika, andra roar mej med sin text. Gnällbloggar är inget för mej, roligt ska det vara, eller vackert. Vi har alla våra privata våndor och besvär att bära så kan man fly sin vardag med någon annans glädje så är det ju bra. Så känner jag det...
Trots att jag lider av värmen så försöker jag verkligen njuta av sommaren. För snart är det dags att ta på sej ullsockorna och bära in ved.. Satt och tittade på mina vinterbilder idag och mindes hur kallt det var och så mycket snö det kom i vintras.. Så hurra för sommaren!! ;o))
Dom här bilderna är tagna på ungefär samma ställe. Lite skillnad, eller hur...?
Ha det bra!
Tina

Kommentarer

I-L sa…
Så underbar vinterbilden var helt plötsligt! Dagen på kontoret har inte varit kul och när jag kom hem var det 30 grader i köket. Då var det skönt att din bror inviterat mig på avocado, räkor och iskallt vitt vin.
Han undrar vad vedhögen kostar? Det såg dyrt ut! Frågan är vad alternativet är. Kottar?

Jag håller med dig om att alla stajlade vita hem är otroligt opersonliga. Allt ser precis likadant ut. Varför ska du ha samma färg på trädgårdmöblerna?

Jag som är konstfreak vill se sprakande färger, energi, kreativitet och personlighet. Vi kanske kan komma med en hög färgburkar på semestern?

Kram
Inga-Lill

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina