Fortsätt till huvudinnehåll

Ändrade planer.

Har massor av fjärilar på min gård. Tydligen har jag sådana växter som dom gillar.. (Brukar nämligen roa mej med att surfa runt på "blomfrösidor", min favorit är Pratensis, och där nämner dom att den och den växten drar till sej fjärilar.) Är så nöjd med mej själv när jag äntligen lyckades fånga en av dom små liven med kameran.......
Min trädgårdssäng... Så här ser den ut. Meningen var ju att målarprojeket skulle ta sin början idag men det blev ändrade planer. På förmiddagen meddelade Storasyster mej om att nu skulle hon komma på besök.. Härligt, tyckte jag! Jag har ju bott här i 1 år och hon bor ca 26 km från mej så det var ju på tiden att hon kom.. ;o)) Men då fick jag sätta igång och städa, för storasystrar inger respekt. Sen hade vi en trevlig kaffestund på gården innan hon skulle iväg och vara "andligt stöd" åt sin yngsta som skulle på en arbetsintervju. Och jag var tvungen att ta itu med lite pappersarbete och mailkorrespondens rörande extraknäcket... Så nu får målningen vänta till nästa ledighet.
Men det det här är färgerna jag köpte igår. Hoppas ni kan se dom... Ville inte öppna burkarna eftersom jag inte kan måla på nån vecka. Men den rosa är ämnad för sängen och den gröna för stolar och bordsben. Den gröna valde en finsk scout ut åt mej.. Hade svårt att bestämma mej och bad honom om råd och han hade så bra argument så jag slog till. Man kan ju alltid måla om, eller hur. Den lille scouten hade "villat" sej in i färghandeln i jakt på tabletter att lägga i sötvattentanken i en segelbåt. Men sånt hade ju inte dom där... Han hade varken bil eller cykel och det var långt till båtaffären som sålde tabletterna, så jag erbjöd mej att skjutsa honom. Hade ju inte bråttom nånstans.. Och man ska hjälpa sin nästa ;o) Det var en ovanligt artig pojke, han bara "niade" mej och kallade mej "frun".. Suck, så gammal jag kände mej... *ler*
Hittade den här madrassen på Biligamöbelbutiken. Hela 5e kostade den. Gammal och tung är den, tynden är bra för då blåser den inte iväg vid minsta lilla pust. Hade faktist tänkt mej en annan typ av madrass, men det fanns inte så mycket att välja på och den här är perfekt för jag behöver inte klä om den. Ren och hel är den oxå....
Kramiz
Tina



Kommentarer

Mor Grön sa…
Åh kul att du fått upp bild på "solsängen". Den är underbar. Skulle vara fin som den är också, men rostiga saker brukar vara bättre på bild än irl, inte kul när det rostar av sig på kläder osv..
Tina sa…
Håller med om att det är vackert med "rost" men pga mitt arbete har jag svårt att ha planterade blommor på min gård så jag tänkte att sängen får vara en färgklick.. Skulle maila till dej men du hade ingen mailadress i bloggen...

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina