Fortsätt till huvudinnehåll

Hej igen!

Jag kom hem imorse vid femtiden och möttes av sommarens dofter. Mina syrener hade slagit ut och det känndes när jag steg ur bilen. Härligt!! I höst MÅSTE jag gallra dom... Och flytta ner några till det tredje grindhålet där ryttarna tar sej igenom på sina ridturer. Nu får dom börja hålla sej till dom allmänna vägarna.... Mitt hus stod ju tomt länge och jag tror att tanten som bodde här tyckte att det var trevligt med lite liv nu och då.. Och det tycker väl jag oxå, men nu upptäckte jag att dom faktist trampar sönder växterna. Tyvärr hinner jag inte se dom så att jag skulle kunna tala om det för dom, och jag vet inte vilka dom är så jag skulle kunna kontakta dom.
Oj så mina penseer brett ut sej. När jag skaffade dom så var dom pytte små. Stack ner några krassefrön i krukan på samma gång och dom har tagit tid på sej att komma upp... Och nu har dom inte plats längre. Man ser ett par tappra blad som försöker tränga sej upp.
Kärleksörten ger sej inte. Den är mej trogen. Den ska så småningom planteras ut på gården men trotts den trånga krukan och misshandel på varm balkong i storstaden i många år, så blommar den troget varje sensommar. Tack "Sis" för den gåvan för snart 10 år sen!

Och bara för att ni inte ska tro att min gård är välplanerad, omskött och ansad så visar jag en bild på rosenrabatten..... *suckar...* Där trängs prästkragar, rosor, ogräs och en massa blommor som jag inte kan namnet på... Meningen är ju att allt ska grävas upp. Men vart ska jag sätta det? Träden måste fällas först så att jag kan börja planera.... Så ni förstår att jag tar det lugnt. :o))
Nu är potatisen i jorden och snart kommer åkern att vara grön. Sen blir den lila (det var den i fjol i alla fall...) Och det är vackert!
Tiden har rusat iväg och jag är inte längre 50+, utan 60-. Det känns konstigt... Känner mej ung, men när jag ser på mina armar så ser jag en äldre dams hud.. Sådär mjukt gosigt som mormödrar och farmödrar har. Hjääälp! Tror att jag har lite åldersnojja.... Jag vill vara slät och fast i hullet.... *ler* Inte hängpattar och åderbråck... Så på ett sätt förstår jag dom som tar till kniven, även om jag inte har en tanke på det. Det är bara att acceptera livet gång.. Även om det känns surt.
Ska passa på att skicka ett stort TACK till alla som skickat gratulationer!! Dagen gick i arbetets tecken.
På tal om arbete så har jag ju skaffat ett extraknäck. Ska jobba åt Dior några dagar i månaden med början nu på fredag. Ser fram emot det! Trevligt med omväxling och lite extra klirr i kassan är inte fel det heller. Behövs om huset ska bli färdigt nångång...
Ciao!
Tina

Kommentarer

Hej!
En gnäll blogg är så tråkig att läsa så därför försöker jag undvika det själv.

Det hade hänt mycket på stan på 2 mån. Butiker som har stänkt eller flyttat och några nya.

Jag börjar också få lite åldersnojja, fyller 45år i augusti ;(

Vill också vara slät och fast i hullet, har inte använt kortärmad tröja på väldigt länge ;(

Är det något jag har lärt mej det senaste året är att ta dagen som den kommer och försöka att göra de bästa av den.

Kram Catharina
Anonym sa…
Grattis Kicki!!
Jag vet hur man känner, jag har kännt mig som hundra-åring några månad nu!
Denna veckan fick veta att har anemi, och har faktiskt gått heelaa vintern med järnbrist (även sk."järnlager" är totalt tomt nu).
Nu ska jag ladda massor av mat(med järn) och medicin nästa 6 månad.
Ush, har också D-vitamin brist, vad ska man göra - solen är farligt?? :)

Må bra Kicki nu!
Dior-jobb passar utmärkt för dig faktiskt! Du är såå bra med din jobb vännen!
Kram
Em
Anonym sa…
Grattis,jag har inte haft en tanke på att du fyllt år,ursäkta mej.Jag vill inte ta dom där höga siffrorna i min mun.
Men ha de bra kram EE
ps.de ju snart min tur.ds.
Anonym sa…
Jag ser att du har jätte gröna fingrar
Häls..EE
LOPPISLIV sa…
Härliga sommarbilder. Vackert när allt blommar så fint ute nu. Ha en fin söndag. Kram Paula

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina