Fortsätt till huvudinnehåll

Har fått en hyresgäst!

Idag öser regnet ner vilket inte lockar mej att gå ut och städa gården. Fixar inne istället.
Ser ni att jag har fått en hyresgäst..?? Vad glad jag blev imorse när jag såg det. Sen kände jag mej lite förlägen när jag kom på att jag inte hunnit städa ur holken... Inte lätt att vara nybörjare med FågelPensionat. Men man lär sej! Nu vet jag att holken ska städas ur på hösten. Både Herr och Fru Fågel jobbade stenhårt hela morgonen. Såg
inte vad det var dom flög in med i holken men något smått var det och snabba var dom. Snart blir det bebisar här hos oss.. *ler glatt som en blivande mormor* Vet inte vad det är för "ras" på dom små liven men måste väl Googla på det. Kanske Storasyster kan svara på det..? Hon brukar kunna det mesta om naturen. En annan har ju bott i storstan största delen av sitt liv....
(om ni undrar över det blåa snöret så är det en gammal avskuren tvättlina som ska tas bort så fort familjen Fågel flyttat ut för i år....)

När jag nu inte gick ut i regnet så tog jag mej tid och bakade Oopsies. Det är LCHF-"bröd". Bröd och bröd.... Gjort på Philadelfiaost och ägg. Innehåller minimalt med kolhydrater. Hittade ett recept med krossade linfrön, mandel/nötkross, fiberhusk och bakpulver. Dom blev riktigt bra.
Smaken var väldigt mild, men det kändes som att man åt bröd, vilket var en trevlig känsla efter 4 mån utan sådana avvikelser.

Kände mej riktigt barnsligt glad när dom låg i ugnen och gräddades. Tackade min lyckliga stjärna för att jag hade haft förstånd att köpa en varmluftsugn när jag beställde köksinredningen. Man kan ju ha 2 plåtar inne på samma gång!
Men det hade jag inte vetat om inte Lillasyster informerat mej om den saken... En annan är novis på dom här grejerna. Fick ta till instruktionsboken innan jag kunde sätta in plåtarna. *skrattar*


Men bra blev dom! Jag var riktigt stolt över min prestation. Nu ska jag testa olika recept av Oopsies. Man kan variera dom i det oändliga. Har ju ätit omelett för det mesta till frukost, så det här blir en trevlig omväxling. Varma med smör och skinka........
Nam nam.



Imorgon är det bröllopsdags. Då ska flickorna sminkas på "riktigt". Ska bli kul att se dom i dom rätta kläderna. Temafärgerna är lila, guld och silver. Och som krona på verket blev den ljuvt blonda bruden blåsvart i håret igår. Genom en massa missöden... Och pang poff, en sån snygging det blev!! Blekningen misslyckades i flera omgångar, det blev silver och grönt och vad det nu var för färger. Vem som sen kom på iden med svart vet jag inte, men ack så snyyyyggt det blev.
Kanske jag får lägga ut nån bild imorgon....? *hoppas*

Nu ska det städas för jag väntar mej besök av en gammal vän på söndag. A från den stora staden i öst besöker sin mor den här veckan och jag har bjudit hit henne för det är ett tag sen vi sågs.
Det ska bli trevligt!

Alltför i dag!
Tjingeling..

Tina

Kommentarer

Anonym sa…
va roligt att du äntligen ska bli mommo.
h E

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina