Fortsätt till huvudinnehåll

Ett steg i taget.

Det var idag som jag skulle få hem "nya skrivbordet", men det gick inte riktigt som Syrran och jag planerade. För när hon var på väg till mej, tack-å-lov befann hon sej innom stadsgränsen, så hände nåt med växeln i paketbilen. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick till för jag var bara så
lättad över att hon inte var ute på nån av våra "riksvägar" med lite mera fart på kärran. Så nu tar bordet sej en sväng via verkstan.....
Så istället för ommöblering så beslöt jag mej för att fixa lampan som jag hittade på en Loppis för 3e för flera månader sen. Strömbrytaren på den var sönder så man var tvungen att sätta i och ta ur kontakten när man använde den. Men idag fick jag det gjort och det känns bra! Nog ska det bli ett hem av det här huset bara jag fokuserar mej på att ta ett steg i taget och inte stressa..... ;o))
Åkte in till stan tidigt imorse för jag skulle ta ett blodprov. Har underfunktion i sköldkörteln och doktorn vill kolla upp mej med jämna mellanrum. En vanlig åkomma bland äldre damer sa han när det upptäcktes hos mej. Det där med äldre damer hade han kunnat lämna bort....
Så när jag nu ändå befann mej i Centrum så passade jag på att titta in i Stora Tygbutiken, inte för att jag nu behöver tyg, men jag ville titta runt lite. Hittade den här söta lilla grodan som ska få klättra på min hallvägg. Vet inte riktigt vad det
är som gör att man fastnar för grodor när det gäller inredning.....?? För egentligen är ju grodor lite slemmiga, förutom dom små bebisarna, dom är gulliga... Kan det ha att göra med det där som händer i sagorna, kyss en groda och han blir en prins..?? Konstigt att det aldrig blev en prinsessa... Kan i alla fall inte komma ihåg att jag skulle ha hört nån sån saga..
Hur som haver, grodan ska spikas upp nån dag. Och vem vet, kanske han får ett syskon så småningom...
Imorgon ska solen skina för då ska gropar efter "grävskopehjul" fyllas igen på gården. Järnskrotet som ska till Stållagret ska sorteras och fjolårets löv borde krattas bort.... Äppelträdet (som växer utanför min tomtgräns) ska beskäras i toppen. (Har jag läst på nätet..) Förra hösten var det 7 äpplen i det och med god tur kan det bli flera i år.
Det var allt för idag!
Kramiz Tina

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina