Fortsätt till huvudinnehåll

Begagnade möbler.

Det där med att få in låten igår gick ju inge vidare. Men det skulle vara Petula Clark - I will follow You. Ifall du blir nyfiken och tittar in på You Tube... Vet inte vad det är men jag blir bara så glad av 60-talet, musiken, modet, sminket och minnena. Dom sistnämda har jag rensat ur ordentligt och eller satt lite stjärnglans på. ;o))

Som när Storasyster (4 år äldre och egentligen styvpappas dotter) kom och hälsade på i landet i väst där vi då bodde. Åhh så mycket härligt otyg hon lärde mej. Att vara 9 år och få hänga med tonåringar, det var höjden av lycka..... *ryser av välbehag*

Idag är det mulet här hos oss på landet. Ett tag såg det ut att börja snöa, fick nästan panik, men nu syns inte en flinga. Tack, men ingen mer snö å min gård! Skottandet går väl an men när det blir så förbaskat halt och svårt att komma upp om man inte hinner skotta undan. Vilket jag inte alltid hinner eftersom jag kan vara bortrest emellanåt. Pga jobbet.

Sist jag kom hem hade min underbara Grävmaskinist varit och plogat upp gården. HÄRLIGT!
Jag bara satt i bilen och njöt av den stora plana ytan. Att han plogat den mesta snön över "gångtunneln" till vedboden struntade jag i. Jag klättrar så gärna över högen.

En annan som oxå var glad var Lillesyrran som slapp det tunga jobbet att skotta upp en plats åt bilen min. Hon hade tagit hjälp av systerdotter Sa, så dom var nog båda väldigt nöjda..

Måste ta mej en sväng in till stan idag och titta på lite möbler i Butiken för Begagnat. Har liksom bestämt mej för att försöka köpa så mycket begagnat som möjligt. Är i behov av en "bokhylla" som är 120 bred och normal djup (vad nu det är) och får gärna gå upp till taket. Och även nånslags "byrå-hyll-lådfundering" som är ca 3m bred men inte högre än 80 cm...
Jag kommer nog att hitta dom bara jag inte stressar...

Höll länge på att leta efter köksbord. Och jag hittade ett. Minimalt med utdragsskivor i båda ändor. Ett urgammalt med perstorpsskiva. Underredet är ommålat i flera omgångar men ska målas om bara det blir varmt ute.

Och en byrå till hallen hittade jag oxå. Den hade jag en målarfirma att måla om för jag visste att det skulle kunna gå som så att den blev omålad om jag väntade på våren....

Hos mej är det frågan om "compact living", huset är bara 70 kvadrat, varav jag kanske använder 63 just nu. Pannrummet (pannan är utriven) är fortfarande oisolerad. Det ska fixas i sommar. Har Lillasyster sagt....

Som jag tidigare nämde så är kameraladdaren undanstoppad på ett så bra ställe att jag inte hittar den. Men ska försöka lägga in lite "före" bilder nästa gång. Och leta vidare efter laddaren. Så att ni även få se "efter" bilderna.

Till sist en hälsning till Sa som befinner sej i Egypten med vännen J. Smörj in er flickor!! Och ränn inte ute på nätterna... Men njut av värmen. En extra kram till er båda!

Hej då till nästa gång!
Tina

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina