Fortsätt till huvudinnehåll

Mellanlandning.

Så var kursen avklarad och jag är hemma på en mellanlandning. Gårdagen var givande, men det hade behövts 6 timmar till för att all information skulle nått fram. Det kommer så mycket nyheter just nu.


Känner att jag får plugga på lite mer om den här serien.

En grej som jag blev jätte intresserad av är Shiseidos nya "cremeögonskugga". Den låter som en dröm för en som har svullna hängade ögonlock. (Får inte betalt för den här reklamen men produkten verkar så bra så jag vill berätta om den.)
Man kan sätta på den med fingertoppen, den känns krämig först men efter en stunds kontakt med syre så "torkar" den, och man kan lägga den tunnt eller tjockt. Verkar sitta lika bra vilket som. Även om den är "krämig" så är den vattenfast. Och det är en allt-i-ett-produkt, primern finns i ögonskuggan, man behöver alltså inte använda nån sån separat.... ;o))

Och en tröst åt alla dom som tycker att det är svårt att göra en ögonmake-up med många färger.......
I år är det modernt att använda bara 1 (en) färg..!!! Jippiii...

Idag har jag besökt frissan och hon fick klippa bort mitt "långa hår". Försöker liksom odla lite page men lyckas inte så bra med det. Har förmodligen för tunna strån. Men nu har jag en käck frisyr.... Upplippt i nacken och lite, lite längd på sidorna. Och snygga slingor.... Är jätte nöjd!! (Tror att frissan är nöjd oxå... *ler*)

Tittade även in på Möbelreturen och hittade en 3-lådors byrå för 5 euro. Överkommligt, så den fick följa med hem. Så nu har jag en brun 60-tals byrå-typ till salu..... Mer om den när jag hinner. För nu måste jag packa väskan igen. 

Tina





Kommentarer

Fru Venus sa…
Den skuggan måste jag kolla in, precis som din frisyr :-) KRAM
Ingela sa…
Härligt att känna sig fin. Kul för frissan också att du blev nöjd.
Undrade precis om man skulle få se frisyren men nä... får väl fortsätta vara nyfiken!

Kram Ingela
Kamomilla sa…
Tunna strån- du? Haha. Ditt hår som jag är så avis på. :)
Marina sa…
Eftersom jag har bestämt att när jag blir stor ska jag lära mig att lägga en vacker make up (närmare bestämt lära mig a t t lägga en make up...), så det kanske är något att lägga på minnet, den där burken!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina