Fortsätt till huvudinnehåll

Jobbet kallar.

Nu är det slut på dom lata dagarna. Dags att göra rätt för sin lön! Så dom närmaste dagarna blir det inga bilder men kanske ett inlägg eller två..

Har ju försökt att "fylla på" dom nya möblerna med diverse saker som legat i lådor dom senaste 4 åren, och som alltid när jag ska städa så hittar jag en massa trevligt som jag glömt bort att jag har.. Har "femtielva" album och började förståss bläddra i dom och kom av mej helt med röijandet. Hittade det här kortet från -78, (tror att vi är på New Foundland). Jag sitter inte och latar mej där, utan för stunden är det mitt jobb att dra flotten framåt.Vi turades om att måla.

Det var ett fritt liv det där.. Trots att man satt fast på en liten båt i månader. Man visste inget om omvärlden för på den tiden fanns inte e-mail, mobiler eller skype... Datorerna var väl i storlek med en större frysbox eller så. Inget man släpade med sej, eller hade råd med för den delen heller.

Eller visste om att det fanns!


Min första mobil skaffade jag i början på 90-talet och den var stor som en tegelsten. Och några sms kunde man inte skriva med den..

Och när jag köpt den så fick jag vänta till nästa dag innan jag kunde använda den för försäljaren skulle först ringa till den och kolla att allt var okej. Det var inte så många som köpte NMT:n på den tiden så dom hade tid med sånt.. *ler vid tanken*





Hittade även en bunt med pengar från många av länderna som jag varit till. Sedeln här är nog från Nigeria för jag kan inte minnas att jag skulle ha hunnit ta ut pengar i Senegal.

Det syns inte på bilden hur vacker sedeln är, färgerna kommer inte fram.







Lite annat än Eurona... Och dom Svenska kronorna..








Min Lyckoklöver har oxå fått vårkänslor. Den har börjat blomma, trots avsaknad av omsorg och
skötsel. En mycket tacksam blomma! Rekommenderar den åt alla som säger sej sakna "gröna fingrar". En skvätt vatten nu och då, ut med den när frostnätterna är förbi, ställ den så den får lite skugga oxå om du inte kan vattna den regelbundet. Nu råkar jag 2 st olika i samma kruka. Det blev så i flytten.. Men ska dela på dom vid omplanteringen. Den rödbladiga fick jag av Storasyster för många många år sen, emellanåt har den "dött" men jag har väntat ut den, och det har belönats med riklig blomning på sommaren. Förra sommaren missskötte jag all växtlighet men jag har lovat lite extra omsorg i år åt dom. Och några nya plantor ska oxå inskaffas. Ska försöka ta mej till Hötorget i Sthlm någon dag, där kan man nämligen FYNDA.


Ha det bra gott folk!
Vi hörs..

Tina


Kommentarer

Anonym sa…
Ha ett bra arbetspass.Vårsolen tar nog hand om snöröjningen:) När du kommer på ledigt så står det
vårblommor o önskar dej välkommen hem.
Hälsningar
A-M
Tina sa…
Jag hoppas ju att dom gör det... Men med den mängden snö som vi har här tar det nog flera veckor innan knopparna kommer att synas. Kom ihåg att ta med "coca-cola kläderna".. Ser fram emot det ;o))

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina